סערת השוחטים: הרב הראשי הגר"ד לאו מגיב: "חבל שהם הלכו בדרך הזו" • האזינו

אסתי פלד 7 Comment on סערת השוחטים: הרב הראשי הגר"ד לאו מגיב: "חבל שהם הלכו בדרך הזו" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב ב'מהדורה המרכזית' פתח אבי מימרן עם פרשת השוחטים שהגישו בג"צ נגד הרבנות הראשית לישראל במטרה לשנות את הקריטריונים של הרבנות.

כזכור, מועצת הרבנות הראשית קבעה נהלים חדשים בכל הקשור לשחיטות בחו"ל, השוחטים התנגדו למהלך והם סרבו לצאת לשחוט בחו"ל – דבר שיכול לגרום למחסור חמור בבשר, וכאמור, היום פנו השוחטים לבג"צ כנגד הרבנות הראשית.

בשיחה ב'מהדורה המרכזית ב'קול חי' אמר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו כי "אני מעריך מאוד את השוחטים, אבל ישנם דברים שצריך לשים לב אליהם, לדוגמא, הרי לא יעלה על הדעת שבעל מסעדה יחליט איזה משגיח הוא מעוניין לקבל, וכמו שבארץ הדבר נעשה בפיקוח קפדני של הרבנות, אותו דבר צריך שיהיה בחו"ל".

לדבריו, "כל שכן שבחוץ לארץ הם נשלחים לחצי שנה רצופה – כל שכן ששם צריך הקפדה והשגחה שהכל תקין על פי ההלכה".

הרב לאו התייחס לטענות שנאמרו בבג"צ שבעלי העסקים מעדיפים את אותם אנשי צוות שהם כבר רגילים אליהם ואמר כי אדרבה, אין שום בעיה בענין, אנחנו רק נשלח להם מישהו שיהיה אחראי על הכל, בדרגת ראש צוות שבקיא בשולחן ערוך".

"חבל מאוד שהם הלכו בכיוון הזה, ולצערי היבואנים הלכו לבג"צ שאכן הוא קבע ואישר כי יש סדר הוגן ברבנות, לאחר מכן הם הלכו למישור אחר והם עודדו את ראשי הצוותות ללכת לבית הדין לעבודה", לדברי הרב הראשי, "כלפי שמיא הדבר הנכון והאמתי – זה לנתק את היכולת של היבואן ללחוץ עלי המשגיחים".

הרב לאו סיפר ב'קול חי' כי "הצגתי את הדברים בפני גדולי ישראל וקיבלתי את ברכתם, ישיבתי גם עם היבואנים והתירוצים שלהם לא היו מכובדים, אמרנו להם אולי ננסה ונבדוק שנה. לצערי הם בחרו במישור אחר ומי שנפגע הם השוחטים וצוות העבודה".

כמו"כ התייחס הרב הראשי הרב לאו להעדר התקציבים ברבנות עבור הסברה ואמר כי ב"דיוק שוחחתי השבוע על העדר התקציבים לצורך הסברה של הרבנות – עם שר הדתות הנכנס ואני מקווה שדברים ישתנו לטובה".

האזינו לראיון המלא:



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    טענות של הבל – אם יש מישהו שהוא חשוד, שיענישו אותו, למה צריך להכתים את כולם.
    אם יש ספק על כולם, אז מה יועיל ההגרלה, גם שם יהיו בעיות. ואם הרבנות לא מעסיקה את השוחטים, אז למה צריך להכתיב הוראות חדשות בניגוד למה שפסק הבית דין לעבודה נגד הרבנות ושלל את ההגרלות שהוא נגד החוק. הרבנות נמצאת בבעיא עם אפשרות לתביעות כספיות מכל הצדדים.

  2. 6

    שמעתי את הקלטת הראיון עם הרב הראשי וחבל שהמילה היחידה שיש לי להגיד
    שמדובר באחיזת עיניים שלו שלא לומר שקר גס
    הקריטריונים שנקבעו מגוחכים
    מצוות שחיטה שמנה 7-8 אנשים הוסיפו במהלך השנים עוד כהנה וכהנה
    בשעתו לא היה מפקח ולכן הוסיפו תפקיד וקראו לו ראש צוות והוא מונה למפקח , הוא אינו עסוק בשחיטה !!!! ולא בהשגחה !!!! תפקידו להסתובב כל היום ולפקח על תהליך השחיטה , כמו גם לשלוח דוחות מסודרים לרבנות ,
    עכשיו מספר לנו הרב הראשי ברחל ביתך הקטנה איך חסר לו פיקוח אוי לאוזניים ששומעות .אז מה הלאה מפקח על המפקח ? ומה עם פיקוח על המפקח שמפקח ? וגם עליו
    מצוות של 7-8 אנשים צוותי הכשרות כוללים בין 12 ל20 אנשי צוות שעלותם מתגלגלת על הצרכן
    הרב לא מספר כי התקוממות השוחטים נובעת מכך שהם יועמדו להגרלה לפני כל עונת שחיטה , כאילו היו חפץ ,אין להם זכות לקבוע עם מי יעבדו ואיפה
    הרב מספר על שני בעלי תפקידים שיבחרו על ידי הרבנות וגם זה לא נכון – ההגרלה ההזויה מתוכננת לשלושה אנשי צוות
    הרב לאמספר את טענות היבואנים בגין הקריטריונים החדשים ולא מספר לציבור המאזינים שהיבואנים עצמם הסכימו לפיקוח נוסף ואף הציעו הצעה שהמפקחים יתנהלו כעובדי הרבנות וישלחו מעת לעת לביקורות במפעלים וככה למפקחים לא תהייה זיכה כלשהי ליבואנים , אבל מה הרב רוצה לאכול את העוגה משני קצותיה -פעם אחת שהיבואנים ישלמו למפקח הנוסף כדי שבשנה הבאה הוא יגיד שיש זיכה בינו לבין היבואן ולפיכך יש להכניס עוד מפקח
    הרב מטעה אותכם ואת המראיין שנראה ונשמע כתומך של הרב מבלי להביע ספקות מבלי להשמיע את הצד השני
    אוי ואבוי לכולנו שרב ראשי עולה לשידור ומשקר ומסלף במצח נחושה
    ב

  3. 5

    בושה שהרב הראשי בוחר לספר למאזינים דברים שביהנם לאמת אין שום קשר

  4. 4

    אני מאוד מכבד את הרב הראשי ומסכים איתו שלכאורה מה ההבדל בין המסעדות בארץ שהרבנות היא זו שמכתיבה מי יהיה המשגיח ואין לבעל המסעדה מילה בענין כך גם צריך להיות בשחיטות בחו"ל.
    אבל מאוד כואב לי המצב שהרבה משפחות של השוחטים נפגעו מזה ואין להם כבר תקופה ארוכה פרנסה בבית וזה כואב שזה על חשבון לחמם של משפחות רבות.
    ואני גם מאמין שאוטוטו זה יפגע גם בכל הציבור כי אם לא יוצאים לשחוט אז אין יבוא של בשר לארץ ויהיה מחסור ויעלו המחירים לכולנו ואז זה יהיה הרבה יותר כואב.
    לכן כדאי שישבו הצדדים ויגיעו לפיתרון כמה שיותר מהר.

  5. 3

    הרי דוברים שקרים והבלים בטענה שהרבנות חייבים לשלוח ר"צ וב"ח בנוסף על הבדצי"ם כי הם מקילים יותר ,ושוחט שיעבוד עם בדצי"ם חייב לחתום שיותר לא יעבוד ברבנות הקדושה אוי ואבוי למי מדבר שקרים כאלו לחילונים או ליושבי קרנות שלא מבינים כלל על מה מדבר , וכן ההגרלות שדורשים הרי זה רשעות לשמה אפשר לחשוב שאת אשתו גם הגריל ע"י הגרלה כמו המטרוניתא שבגמרא

  6. 1

    לצערינו התקים בנו דברי החכם מכל האדם בניין נערים סתירה מה כבוד הרב הראשי חושב שאם תהיה הגררה הכל יהיה בסדר הלא עיקר כשרות השחיטה הובדקת סכנים ואת זה מוסר בידי החברות קבלני הכשרות הוא יעשה הגררה מה עם שאר חביה הצות אני רוצה להגיש שהרבות הראשית לא מענין אותם שום דבר מהכשורת אני רוצה להדגיש שכבר הרבה שנים שלא הגיע למפעלי השחטה אף מפקיח מהרבנו ובכל זאת כתוב על כל התויות שמודבקים על החתיכות של בשר שמגעים לארץ שזה בהשגחת הרבנות הראשית עובדים על הציבור כאלו שעושים משהוא עושים רק מה טוב להם אם לא בשביל הכיס או בשביל הכבוד ראה ערך הרב מצגר